A queimada é un dos moitos rituais que teñen que ver
co lume, unha tradición que se debate entre o pagán e o misterioso, unha
apócema máxica cuxo orixe se perde entre as sombras de noites ancestrais
infestadas de meigallos e feitizos, de almas en pena, e de corpos arrebatados
por rituais de meigas que sentados na escuridade e formando un círculo ao redor
da tartera de barro, buscan a purificación do corpo e a salvación da alma mentres
revolven a beberaxe que espantará os malos espíritos e atraerá os bos.
O ritual da Queimada e o seu conxuro é un dos poucos
ritos que se mantén a día de hoxe, levándose a cabo de forma natural en
infinidade de reunións sociais e celebracións que teñen lugar na comunidade
galega.
A tradicional queimada ten, posiblemente, a súa orixe
nas ancestrais culturas castrexas. Os celtas deixaron a súa herdanza cultural
plasmada nos abundantes petróglifos que se atopan ao longo e ancho da
comunidade galega. Son recorrentes os símbolos con forma de espiral, destacando
O TRISQUEL, figura con tres cabezas que debuxa unha especie de cruz. Foron
moitas as interpretacións que os historiadores deron a este símbolo, pero a
máis coñecida é aquela que sostén que o trisquel representa os tres elementos
fundamentais na vida do home: A terra, a auga e o lume.
O ritual da queimada leva tamén de forma intrínseca a
fusión destes tres elementos, nun ritual que non sería posible de non existir
este compoñente máxico, herdado dos nosos antepasados celtas e transmitido a
través dos tempos.
A TERRA simbolízase mediante a tartera de barro, a
auga vese representado polo augardente que se axita e remove fundiendose coa
terra mentres o lume danza libre entre os elementos que conforman esta apócema
máxica alumbrandonos, dándonos calor ao corpo e purificando as almas.
INGREDIENTES
1 pota de barro propia para queimada 1 1itro de
augardente de bagazo galego
150 gramos de azucre
Grans de café
FORMA DE PREPARACIÓN
Vértese no recipiente da queimada o Augardente de
Bagazo de Galicia e o azucre, na proporción de 150 gramos por cada litro de
augardente. Incorpóranse as mondas de limón e de laranxa e un puñado de grans
de café.Remóvese ben toda a mestura e cando estea ben mesturado préndeselle
lume.
Para iso colocaremos no cazo de remover un pouco de
azucar e augardente achegando este moi amodo ao recipiente que contén todos os
ingredientes, ata que o lume contido no cazo pase dun a outro. A queimada debe
removerse ata que o azucre consúmase e as chamas diminúan considerablemente, o
que indica que o alcol se ha evaporado no seu maior parte. Cando isto ocorra
deixamos apagar e servimos.
O ritual inclúe recitar o esconxuro da queimada, o cal
debe lerse en voz alta tan pronto a queimada comece a arder.
CONXURO
DA QUEIMADA
Mouchos,
coruxas, sapos e bruxas.
Demos, trasnos e dianhos, espritos das nevoadas veigas.
Corvos, pintigas e meigas, feitizos das mencinheiras.
Pobres canhotas furadas, fogar dos vermes e alimanhas.
Lume das Santas Companhas, mal de ollo, negros meigallos, cheiro dos mortos, tronos e raios.
Oubeo do can, pregon da morte, foucinho do satiro e pe do coello.
Pecadora lingua da mala muller casada cun home vello.
Averno de Satan e Belcebu, lume dos cadavres ardentes, corpos mutilados dos indecentes, peidos dos infernales cus, muxido da mar embravescida.
Barriga inutil da muller solteira, falar dos gatos que andan a xaneira, guedella porra da cabra mal parida.
Con este fol levantarei as chamas deste lume que asemella ao do inferno, e fuxiran as bruxas acabalo das sas escobas, indose bañar na praia das areas gordas.
¡Oide, oide! os ruxidos que dan as que non poden deixar de queimarse no agoardente, quedando asi purificadas.
E cando este brebaxe baixe polas nosas gorxas, quedaremos libres dos males da nosa ialma e de todo embruxamento.
Forzas do ar, terra, mar e lume, a vos fago esta chamada: si e verdade que tendes mais poder que a humana xente, eiqui e agora, facede cos espritos dos amigos que estan fora, participen con nos desta queimada.
Demos, trasnos e dianhos, espritos das nevoadas veigas.
Corvos, pintigas e meigas, feitizos das mencinheiras.
Pobres canhotas furadas, fogar dos vermes e alimanhas.
Lume das Santas Companhas, mal de ollo, negros meigallos, cheiro dos mortos, tronos e raios.
Oubeo do can, pregon da morte, foucinho do satiro e pe do coello.
Pecadora lingua da mala muller casada cun home vello.
Averno de Satan e Belcebu, lume dos cadavres ardentes, corpos mutilados dos indecentes, peidos dos infernales cus, muxido da mar embravescida.
Barriga inutil da muller solteira, falar dos gatos que andan a xaneira, guedella porra da cabra mal parida.
Con este fol levantarei as chamas deste lume que asemella ao do inferno, e fuxiran as bruxas acabalo das sas escobas, indose bañar na praia das areas gordas.
¡Oide, oide! os ruxidos que dan as que non poden deixar de queimarse no agoardente, quedando asi purificadas.
E cando este brebaxe baixe polas nosas gorxas, quedaremos libres dos males da nosa ialma e de todo embruxamento.
Forzas do ar, terra, mar e lume, a vos fago esta chamada: si e verdade que tendes mais poder que a humana xente, eiqui e agora, facede cos espritos dos amigos que estan fora, participen con nos desta queimada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario